Taktik

Att åka buss kräver taktik. I alla fall om man som jag vill komma på först och få en bra plats och sedan sitta själv. När jag åker stadsbuss har jag en genomarbetad taktik som gör att jag som oftast kommer på bussen först. Det handlar enkelt om vart bussen stannar så att man får dörrarna precis framför sig. Svårare än så är det liksom inte. När jag åker längre bussresor som när jag ska hem till byn har jag en finfin taktik för att få sitta själv hela resan. När en hållplats kommer låtsas jag att sover, för vem vågar sätta sig bredvid en som sover? Denna taktik har funkat super tills i torsdags då jag åkte hem. I Gullspång vaknar jag av en duns och bredvid sitter en tant och denna gången sov jag faktiskt på riktigt. Men jag tänker inte ge upp taktiken. Jag tror bara att det var tanten som var lite koko.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0